יום שישי, 10 ביולי 2015

הסבר כללי על קבוצות המדיטציה השבועיות

מהי קבוצת מדיטציה שבועית?


הרעיון המרכזי הוא מסגרת קבוצתית ללימוד היסודות של דרך התרגול הבודהיסטית, לאימון שוטף, ומשענת להתפתחות האישית לאורך השנים. בקבוצה נלמד את עקרונות תרגול המדיטציה, ומאוחר יותר את תפיסת העולם הבודהיסטית.

מבנה המפגשים:

מבנה המפגש גמיש מאד, ועשוי בהחלט להשתנות ממפגש למפגש על פי הנסיבות. באופן כללי החלוקה תהיה משהו כמו:
15 דקות הקדמה
45 דקות מדיטציה (עם הנחיה קלה)
30 דקות שיתוף
30 דקות לימוד
(חלק מהקבוצות נמשכות פחות משעתיים, ולכן זמן השיתוף והלימוד מתקצר בהתאם)

למי מיועדת קבוצת המדיטציה?
קבוצות התרגול מיועדות למתרגלים עם ניסיון כלשהו בלימוד ובתרגול. מכיוון שכל קבוצות התרגול הן קבוצות ממשיכות, אנחנו לא מקנים בהן את היסודות, אלא ממשיכים ומעמיקים הן בתרגול, והן בלימוד. ללא לימוד מסודר של יסודות התרגול עלולה להיווצר חוויה מאד לא נוחה של אי הבנה, בלבול ואי נוחות מול הקבוצה וההנחיה. 


מה נדרש?

מחויבות - המסגרת של קבוצת מדיטציה שבועית מקבלת את מקומה וחוסנה מתוך המחויבות של המשתתפים בה. זו אינה מסגרת פתוחה בה מגיעים מדי פעם כאשר חשים את הצורך (יש מסגרות כאלו, ויש להן ערך רב - אך שונה). זו מסגרת בה אנו מתחייבים לעשות כל מאמץ להגיע, גם כשקשה, ובמיוחד כשלא בא לנו. כמובן שכולם מוזמנים למספר מפגשים להתרשמות לפני שתקבלו החלטה על מחויבות ארוכת טווח. 
פתיחות - הרעיון של קבוצת המדיטציה הוא קודם כל ללמוד אחד מהשני. זה איננו קורס בו המורה מלמד והתלמידים רושמים. לכן מרכיב השיתוף הוא מרכזי, ולעתים קרובות יתפוס את מרבית או אף כל זמן הפגישה (חוץ מהתרגול עצמו). 


יציאה לריטריטים (סופי שבוע מרוכזים)

חלק בלתי נפרד מההשתתפות בקבוצת תרגול שבועית הוא יציאה משותפת לריטריטים במהלך השנה. ריטריט משמעו זמן של תרגול מרוכז הרחק מענייני היום השוטפים. 
במהלך שנת לימודים הקרובה יוצע מגוון רחב של ריטריטים למשתתפים בקבוצות השבועיות.
רשימת הריטריטים לשנה הקרובה (נובמבר 2023 - יולי 2024) נמצאת בלינק כאן


מהי מסגרת הזמן של הקבוצה?

כאמור, קבוצת מדיטציה שבועית איננה קורס, והיא נמשכת מרגע בריאתה ועד התפוררותה מסיבה זו או אחרת. אם יווצרו התנאים המתאימים היא יכולה להמשיך שנים רבות. הפעילות היא לאורך כל השנה, למעט ימי חג, ולמעט התקופה בה אני לא בארץ, בדרך כלל כמה שבועות בקיץ.


תשלום: 


קבוצות המדיטציה פועלות על פי העיקרון של נדיבות הלב. אינני גובה מחיר נקוב על המפגשים. במקום זאת, בתחילת כל סמסטר (שלושה חודשים) נאסוף את תרומתכם עבור המפגשים בשלושת החודשים הבאים. אתם מחליטים על גובה התרומה. ההזמנה היא להציע תרומה עבור כל המפגשים בסמסטר, גם אלו שאתם לא מגיעים אליהם.
את התרומה אפשר להעביר במזומן, בצ'ק (כולל צ'קים דחויים), בהעברה בנקאית או בפייבוקס.


שימו לב - העובדה שאין מחיר נקוב מראש להנחיה מפגשים אין משמעותה שהם מוצעים ללא תמורה. הלוואי שהיתה לי אפשרות כלכלית לעשות זאת! המשמעות היא שאינני רוצה שייווצר מצב בו מישהו לא יכול לתרגל בדרך הדהרמה בשל שיקולים כלכליים. מכיוון שאינני מכיר את המצב הכלכלי של כל אחד מכם, ואין לי רצון להפוך לבורר ופוסק בעניין, אני משאיר לכם להחליט מה מתאפשר לכם כרגע להשאיר. באופן זה אנו מצרפים גם את שאלת התמורה לחלק משדה ההתבוננות שלנו, ולהזדמנות לתרגל נדיבות ופתיחות מצד כולנו. מתנתכם במפגשים אלו הינה מקור הפרנסה העיקרי שלי, ואני אסיר תודה עליה, ועל האפשרות ללמוד יחד. 

לרשימת הקבוצות הפעילות השנה (מעודכן לספטמבר 2023) לחצו כאן

איך מצטרפים?

פונים אלי במייל bamichay@hotmail.com, כותבים לאיזו קבוצה הייתם רוצים להצטרף, מספרים על ניסיונכם, ונבדוק איך ממשיכים משם. 

להתראות בקבוצות, בעז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה